Gjesteparkering: Vi minner om at gjesteparkeringen ikke skal benyttes av sameiets beboere. Innovation Dock benytter gjesteparkeringsplassene hverdager mellom klokken 08 og 16. Resten av døgnet og i helgene er plassene reservert sameiets gjester. Feilparkerte biler taues bort for eiers regning.
Grill: Vi har kjøpt en grill, som kan benyttes av alle sameiets beboere. Grillen er en prøveordning. Vi håper grillen blir brukt, og at den blir rengjort etterpå.
Innbrudd: Et sameie i nærheten har hatt innbrudd i garasjen. Vi har videoovervåking i vår garasje, og vil vurdere å oppgradere med flere kamera. Vi ber imidlertid alle om å følge godt med. Kontakt Securitas eller styret dersom dere observerer uønsket besøk.
T-WE: Alle vil bli kontaktet av Telenor for bytte av boks til en forbedret og oppdatert versjon. Den er også trådløs og mindre. Endringen er kostnadsfri.
Oppgradering av uteområdet: Deler av uterommet er nå oppgradert med beplantning. Resten av området vil bli oppgradert i løpet av høsten.
Velferdskomité: Lyst til å være med i sameiets velferdskomité? Kontakt styret.
Askebegre: Styret tømmer askebegrene ukentlig. Vi vil oppfordre røykere og snusere til å benytte seg av disse.
Container for glass og metall: Det er to containere for glass og metall i garasjen. De skal utelukkende brukes til glass og metall, ikke til plast og annet søppel.
Dugnad: Styret inviterte til dugnad i mai. Godt over 30 beboere deltok med luking, feiing og rydding. Vi avsluttet med grillmat, mineralvann og kaffe.
Vi oppfordrer alle til å sjekke nettsidene våre regelmessig. Der vil du finne nyttig og oppdatert informasjon. Det er spesielt viktig å sette seg inn i prosedyrer ved utløst brannalarm.
Utleie av lokaler: Sameiet har lokaler til utleie. For mer info, kontakt Sigrunn Aasen, Siriskjeret 27, mobil 93405775, E-post: sigrunn.aasen@lyse.net
Securitas: Avtalen med Securitas innebærer blant annet at vektere vil patruljere til ulike tider hver natt. Du kan fritt ringe 2297 1076 dersom du: - Har låst deg ute - Har observert mistenkelige personer i området - Vil rapportere pågående hærverk/innbrudd - Opplever støyende naboer på nattestid Securitas rykker da ut uten kostnad for beboeren. Bomiljøvekteren har nøkkel til alle leiligheter slik at den som har glemt/mistet nøkkel kan ringe. Securitas sjekker først ID. Denne tjenesten er tilgjengelig 24 timer i døgnet.
Reklamasjoner: Har dere oppdaget feil eller mangler, kontakt: Serviceavdeling - Kruse Smith. Se informasjon under viktige opplysninger her på nettsidene.
Automatisk portåpner: Ikke aktiver den før du nærmer deg porten. Aktiverer du den for tidlig, vil begge portene gå opp. Det medfører stor slitasje på portene.
Batterier til portåpner: Etter cirka 4 år må batteriet skiftes. Info om hvor du får kjøpt nytt batteri, samt hvordan det skal skiftes ligger under viktige opplysninger her på nettsidene.
Brannalarm: Følg prosedyren: Gå ned i 1. etasje, tilbakestill alarmen. NB: Det er kun beboer som har utløst alarmen som skal tilbakestille den. Ring 110 innen fire minutter, og gi brannvesenet beskjed dersom det er falsk alarm. Dersom brannvesenet rykker ut på falsk alarm, vil den som har utløst alarmen få tilsendt en regning på cirka 5000 kroner.
Lading av el-biler: Det er lagt opp en infrastruktur for lading av el-biler i garasjen. De som ønsker tilgang kan ta kontakt med Rønning elektro, Gunnar Svendsen, gunnar.svensen@ronning-el.no
Mobilnummer og mailadresse: Gi OBOS beskjed dersom du endrer mobilnummer eller mailadresse.
Mailliste: Du kan også sette deg opp på sameiets mailliste, så får du tilsendt oppdatert informasjon. Gjør det via skjema her på nettsidene.
Hvem bor i leiligheten? Leier du ut plikter du å informere styret om hvem som bor i leiligheten. Brannvesenet krever at vi skal vite hvem som bor i sameiet. Oppgi opplysninger via eget skjema for dette her på nettsidene.
Registrer leietakerGod sommer fra styret.